شناسهٔ خبر: 74880 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد

تهران میزبان کشورهای سوریه، عراق، قطر و عمان در دومین همایش صنعت ساخت است/ رایزنی با کشورهای همسایه برای صدور خدمات فنی- مهندسی

محمد شکرچی زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه دومین همایش صنعت ساخت به صورت بین‌المللی و با حضور کشورهای همسایه همچون عراق، سوریه، قطر و عمان از ۸ تا ۱۰ دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود، از رایزنی با کشورهای همسایه برای صدور خدمات فنی- مهندسی خبر داد

محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت که ۸ تا ۱۰ دیماه در تهران برگزار می‌شود، گفت: اولین همایش سال ۹۶ به صورت ملی و با همکاری مرکز تحقیقات و شرکت‌های ساختمانی و تولید مسکن برگزار شد که البته همایش موفقی هم بود به جهت اینکه شرکت‌های قابلیت های خود را ارایه کردند.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: با توجه به اینکه کنفرانس دوم با حضور کشورهای همسایه در تهران برگزار می‌شود، فرصت مناسبی است که صنعت مهم ساخت و ساز را مورد ارزیابی قرار دهیم و با توجه به اینکه موضوعات مهمی از جمله بهره وری و توسعه پایدار در آن تاکید شده است، تبادل تجربیات در این خصوص را با کشورهای شرکت کننده داشته باشیم.

شکرچی‌‌زاده تصریح کرد: در سال‌های اخیر، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناسبی در حوزه صنعت ساختمان کشور ایجاد شده است که همین موارد امکان تبادل تجربیات ایران را در زمینه صنعت ساختمان با کشورهای همسایه به ویژه عراق و سوریه فراهم می‌کند.

به گفته وی، همایش فوق فرصت مناسبی است تا جمهوری اسلامی ایران به روش دیپلماتیک در حوزه صنعت ساخت و صدور خدمات مهندسی با کشورهای همسایه تبادل تجربه کند.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد: در همایش فوق، فعالان صنعت ساخت از کشورهای سوریه، عراق، قطر و عمان شرکت می کنند و تعامل تخصصی و کارشناسی فراهم می شود.

وی تاکید کرد: بخشی از رکودی که در صنعت ساختمان در کشور وجود دارد می تواند با برگزاری این همایش و چنین همایش هایی و حضور کشورهای دیگر در کشورمان و تبادل تجربیات از بین برود و شاهد رونق در صنعت ساختمان کشور باشیم.

شکرچی زاده در عین حال اعلام کرد: موضوعات مهمی همچون محیط زیست، مصرف بهینه انرژی و سایر موضوعات مهم مرتبط با صنعت ساختمان در همایش فوق به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود و فرصت مغتنمی برای تبادل تجربه بین کشورها در حوزه صنعت ساختمان به وجود می آید.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: نتایج عملیاتی کنفرانس، صدور محصولات تولیدی و خدمات فنی بین کشورهای شرکت کننده خواهد بود. همچنین، سخنرانی‌ها و مباحث علمی نیز در مجموعه‌هایی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.